vrijdag 6 februari 2009

Martinique

We zijn 3 februari op Martinique aangekomen na een hobbelig tochtje vanuit Rodney Bay op St Lucia. Omdat het grootzeil nog kapot was konden we alleen de fok gebruiken en gingen we maar 4 a 5 knopen. Later toch maar de screacher uitgerold en we liepen de dubbele snelheid, gelukkig. Bij het binnenlopen van Le Marin op Martinique kwamen we de Laaxum tegen die vertelde dat het heel druk en geen zwemwater was bij Le Marin, dus omgekeerd en naar St Anna om te ankeren. Daar lag dan ook de Laaxum en een heel Nederlands dorp. Gezellig!
De volgende ochtend naar Le Marin om het zeil te laten repareren, inklaren, boodschappen doen. De terugweg met de dinghy was erg spannend met een boot vol boodschappen en mensen en dan vastlopen in de modder naast de vaargeul. Zelfs met een dinghy kun je vastlopen! Daarna snel terug naar St Anna, daar is het veel mooier en lekker even zwemmen om af te koelen. 's Avonds worden de vissen gevoerd met kip aan een haakje, er wil er maar 1 bijten en die hapt gewoon de lijn door, haakje weer kwijt en alle vissen op de hoogte van de haakjes in de kip en we vangen niets. We wilden zo graag vis vangen voor Niels z'n verjaardag.
Gisterenmiddag een surfplank gehuurd en Niels en Miek een spoedcursus windsurfen gegeven op een erg wiebelige, gladde surfplank. Na een uurtje op een plank klimmen, eraf vallen, zeil optrekken (allemaal in willekeurige volgorde) lukt het om een stukje te surfen zonder vallen en is het genoeg voor die dag. Terug op de boot horen we dat er verse vis te koop is op de vismarkt en we halen een kilo tonijn voor de BBQ en we hebben een heerlijke sunset BBQ op het strand. De eerste keer voor Niels op zijn verjaardag.