donderdag 11 december 2008

Aanval van de vliegende vissen

Vannacht hebben we een grote aanval van de vliegende vissen overleefd. Tussen 3 en 6 uur in de morgen sprongen de vissen in grote getalen aan boord. Er was er zelfs 1 die mij naar de keel vloog, maar daarna toch nog in het net is beland, mij achterlatend met een kraag van mijn zeiljas die naar vis stonk... De vliegende vissen die in de kuip terecht gekomen zijn, hebben geluk gehad, die heb ik toch maar weer levend teruggegooid. De vissen op de rest van het dek en in de netten hadden pech en zullen dienen als borrelhapje vanmiddag. Ik ben benieuwd hoe ze smaken, volgens mijn vissenboekje worden ze ook wel eens als kleine makrelen verkocht op de markten van Italie als de vleugels eraf geknipt zijn.

De voortgang is goed, bijna 200 mijl per dag. We gaan nu nog een stukje verder naar het zuidwesten om de harde wind ten westen van ons te ontlopen. Doordat we nu halve wind hebben, lopen we snel (8 tot 17 knopen) vooral als we een golf af surfen, maar slapen is wel veel moeilijker door alle herrie en gebonk en geruis van zee. Komende nacht kunnen we weer wat ruimer varen en kunnen we ook weer beter slapen, hoop ik.

Edith

----------
radio email processed by SailMail
for information see: http://www.sailmail.com

Geen opmerkingen: