maandag 17 augustus 2009

Rubin is aan boord!

Hoi allemaal,
afgelopen dagen hebben we in Ares genoten van de vriendelijkheid van een klein dorpje, veel leuker dan het onvriendelijke en grote La Coruna. We mochten zelfs gebruik maken van de douches. Zaterdag hebben we als late lunch een pizza gegeten en toen op weg naar La Coruna om Ruub op te halen.
Die middag kwam opeens een zeemist de baai in trekken en konden we de overkant van de ria niet meer zien. Zo plotseling als die opkwam was die ook weer weg en konden we naar La Coruna zeilen. Daar naast de nieuwe marina geankerd wel diep water, maar goede modder. Ruub kwam met een taxi naar de grote toren op de pier waar nog een van de weinige publieke kades zijn in La Coruna. Met z'n allen naar de boot en lekker borrelen. De volgende ochtend gingen we naar de overkant van de baai, Mera, waar we al eerder hadden gelegen om ontbijt te kopen. Tijdens het binnenvaren van de baai leek het of de motor uitgezet werd en dobberden we opeens. Gelukkig waren we bijna waar we wilden zijn en konden we met de bijboot  Equinox naar een plek slepen waar we wilden ankeren. Ruub en Edith boodschappen doen, ik mocht weer even met mijn gereedschap spelen. Achteraf was het maar een kleinigheidje, een draadbreuk van klep die de dieseltoevoer aan en uit zet. Het luik kon weer dicht toen de wal ploeg terug kwam met lekker brood, ham en chorizo!

Die middag een leuke wandeling naar de vuurtoren gemaakt.
Vandaag gaan we richting Cedeira, 20 mijl noordelijk van La Coruna.

Nog bedankt aan allen die ons via Ruub de groetjes hebben gedaan.