dinsdag 7 juli 2009

Op zoek naar...

Vrijdagochtend vroeg hebben we Gerrit en Nathalie naar het vliegveld gebracht. Helaas moesten ze alweer terug. Daarna nog even slapen en vervolgens bij de grote supermarkt weer groot inkopen zo lang we de auto nog hadden, zodat we weer zelf kunnen koken enzo. Is wel nodig na al die keren uit eten...
Zaterdagochtend is het dan weer tijd om weer eens wat aan onze conditie te doen en we gaan op Monte Brazil hardlopen. Het blijkt af en toe toch wel erg steil te zijn en onze conditie is toch niet helemaal wat die geweest is, we hebben het zwaar, maar toch bijna 7 km gedaan, heuvelop en heuvelaf. We zijn weer trots op onszelf en wachten de spierpijn af. De staaldraad om de netten op te spannen begint nu toch wel te zwak te worden, daarom is er een nieuwe methode van netten bevestigen aan de boot nodig. Daarom op zoek naar RVS bouten en moeren, na navraag in havenkantoor en shipshop fietsen we de hele stad door. Heuvelop en heuvelaf, maar we kunnen niet vinden wat we zoeken. Als we weer terug in de haven zijn, weet de lokale buurman misschien nog wel iemand die het wel heeft, die zal 's middags nog langs komen bij de boot. Na een paar uur nog niemand gezien, dan brengt de buurman (Paulo) Renzo even naar de winkel toe, maar helaas nog niet gevonden wat we zoeken.
Zondagmorgen is een NL-dorp (Mi Dushi, Feeks en Nostos) aangekomen in Angra. Ze zijn de vorige dag uit Horta vertrokken en de hele nacht doorgemotord om hier te komen. Het wordt weer te gezellig... We bekijken de zeillatten die we voor de bevestiging van de netten wilden gebruiken nog eens goed en eigenlijk voldoet het niet. Internet afgezocht naar goede alternatieven, maar het valt nog niet mee. Dan komt Paulo nog eens langs en stelt voor ons de volgende morgen naar een werkplaats te brengen waar ze RVS gebruiken. Dat is nog eens aardig!
Maandagochtend vroeg moeten we eruit en in de stromende regen rijden we naar de werkplaats. Daar hebben ze mooie RVS buizen die op de hoofdromp en op de drijver bevestigd kunnen worden en dan kunnen we daaraan de netten knopen. RVS buis hebben we nu dankzij Paulo. Nu nog de goede bevestigingsmaterialen. Op Terceira blijft het moeilijk, maar via internet en in Ponta Delgada (Sao Miguel) kunnen we de rest van de materialen kopen. Hopelijk lukt het allemaal en kunnen we volgende week echt de netten repareren. Beginnen met de klus lukt nu niet, het weer is veel te slecht, regen en veel wind. 's Middags lopen we nog even langs de Mi Dushi en we blijven weer lang hangen, erg gezellig.
Aangezien het gisteren weer te gezellig was, moest er vanmorgen weer hard gelopen worden. Weer Monte Brazil op, via een andere route dwalen we over allerlei paden heuvelop en heuvelaf. We komen zelfs een ree tegen! Dat is nog eens een verrassing. Moe, maar bezweet keren we weer terug naar de boot. Vanavond komen John en Jolanda van de JoHo aan met de veerboot, op doorreis naar Sao Miguel, dus vanavond hebben we weer een feestje. Wij gaan het niet te laat maken, morgen willen wij ook doorvaren naar Sao Miguel en omdat het zo'n 90 mijl is, moeten we vroeg vertrekken.

Helaas zijn we een dag te laat...Naomi gefeliciteerd! Margette en Twan ook gefeliciteerd!