woensdag 17 juni 2009

Flores!

Gisteren om 4 uur hebben we het anker laten vallen in de baai bij Lajes op Flores en lagen we eindelijk stil! Om ons heen steile zwarte kliffen begroei met yucca's en ander groen spul. Zo anders dan de vlakke droge Bahama eilanden, maar allebei mooi.
Met de dinghy naar de kant en daar stond de dame van customs ons al op te wachten en later ook de politie, zodat alle formaliteiten op de kade binnen 10 minuten geregeld waren. We zijn weer in Europa! Daarna de steile klim naar het dorpje. De supermarkt was nog open en eindelijk weer lekkere lokale kaas, brood en wijn. Dat zijn dingen die in de Bahama's niet te krijgen zijn.
Op de terugweg zien we dan toch nog een pizzeria, dat stond ook op ons verlanglijstje. Later op de avond daar naar toe gegaan. Binnen staan tafels en stoelen in 3 lange rijen en we schuiven aan naast de bemanning van de Deens/Noorse boot die voor ons in de haven ligt, en zij zitten weer naast Rik en Hans van de Valentijn (ook gezien in Grand Turk). Zo hebben we een gezellige avond en eindelijk weer andere mensen om tegen te praten.

Vandaag gaan we het eiland verkennen.