vrijdag 12 juni 2009

Klotsend gaan we verder

Direct nadat in de blog geschreven was dat er geen wind was, draaide de wind een beetje de goede kant op en nam toe tot wel 15 knopen. Hierdoor kwamen wij ook weer vooruit en hebben we gisteren toch nog wat mijlen de goede kant op kunnen maken! Ondertussen zijn we ook in de golfstroom terecht gekomen en hebben we de stroming ook nog de goede kant op, dat helpt ook. Nadeel is wel dat door stroming tegen wind principe de golven erg steil en oncomfortabel zijn, dus we stuiteren wat af. Vooral in bed ben je afwiselend gewichtloos en 2 keer zo zwaar. Slaapt niet zo lekker, maar het went, en we komen ten minste weer vooruit.

Vanmorgen zijn we ingehaald door een zeilboot! Wij gaan 8 a 9 knopen en een normale zeilboot (zo te zien wel een grotere wedstrijdboot) haalt ons langzaam in. Daarna hebben we ons rif uit het grootzeil gehaald, maar nog steeds is de andere boot iets sneller... Dat zijn we niet gewend, maar we moeten het accepteren. Nu zien we de andere boot nog steeds op de horizon.