donderdag 8 januari 2009

Carricacou

Dinsdag tegen het einde van de middag waren dan eindelijk onze gasflessen daar. Hoera! Maar te laat om te vertrekken naar Carriacou. In plaats daarvan heb ik een heel zware dag gehad om de onderkant van de boot schoon te maken. Op een gegevan moment krioelen overal kleine garnaaltjes die ook in je navel willen kruipen (heel eng). Na een halve romp en 1 drijver vond ik het genoeg en kon ik rustig op de fatboy op een net uitrusten. Dan moesten we nog even naar het happy hour om afscheid te nemen en klaverjassen op de Tulla. Zo is wachten ook niet erg...
Woensdag vroeg opgestaan (7 uur) en de boot klaar maken voor vertrek. Alles weer stormvast opruimen. Eindelijk om 10 uur waren we dan toch echt weg van Prickly Bay. Eerste stukje lekker met de wind mee op de screacher, dan om de hoek van het eiland moesten we toch echt hoog aan de wind en het stuk open zee tussen Grenada en Carriacou moesten we echt kruisen in een hobbelzee alsof het een ijsselmeer was. Veel gespetter dus en we werden van top tot teen gezouten. We hadden ook nog 2 vislijntjes achter de boot hangen. Op een gegeven moment door een foutje van de stuurman gingen we achteruit en zijn de lijntjes in de knoop om het zwaard en/of roer gekomen. Net voor de baai toch maar de motor gestart en gelukkig bleef deze het goed doen. Snel achter in de vloot geankerd en vandaag gaan we even onder de boot kijken hoe de lijntjes in de knoop zitten...

Een update over de zak met kadootjes, daar hebben we het al te lang niet over gehad. We hebben de thee gevonden die bij de theezakjes hoort die we in het begin van de reis gegrabbeld hebben. Nu is de functie van de theezakjes duidelijk. Van een ander kadootje volgt nog een filmpje! Het laatste gegrabbelde kadootje was een waterdichte zaklamp met geluid zodat iedereen ons hoort aankomen in de dinghy. Heel praktisch (he Cees?)!